Konto, jako oferta dodatkowa
Banki oferując swoim klientom różnego typu produkty tworzą rodzaju pakiety. Zgodnie z założeniem główny produkt można nabyć taniej o ile zdecydujemy się również na inne dodatkowe produkty bankowe. Tego rodzaju sytuację najlepiej widać na przykładzie kredytów bankowych i to tych najwyższych. Omówmy to na przykładzie kredytu mieszkaniowego dla klientów indywidualnych. Kredyt hipoteczny jest jak wiemy zazwyczaj dość wysoki. Mowa tu o kwotach rzędu kilkuset tysięcy złotych, a nawet kilku milionów złotych. Dlatego klienci szukają jak najtańszych ofert takowych kredytów by możliwie obniżyć koszt danej raty kredytowej. Banki oferują im w takim wypadku produkt główny w niższej cenie, czyli o niższej marży w zamian jednak klient musi skorzystać z innych usług bankowych takich jak na przykład założenie konta oszczędnościowo-rozliczeniowego. Jak się jednak okazuje nawet założenie rachunku bankowego może nie wystarczyć. Banki bardzo często nalegają na skorzystanie z oferty ubezpieczeniowej. Jeżeli klient zdecyduje się na takową sprzedaż wiązaną może obniżyć marżę kredytu nawet o połowę. Należy tu jednak uważać. Może się, bowiem zdarzyć, iż całkowity koszt pozostałych produktów spowoduje, iż kredyt okaże się w ogólnym rozrachunku droższy niż w przypadku gdybyśmy zdecydowali się na sam kredyt z wyższą marżą. Warto, więc zwrócić na to uwagę i dokładnie przeanalizować całość kosztów, aby nie zapłacić na koniec więcej.