Konta bankowe w reklamie
Są takie branże, które ze względu na swoją specyfikę, muszą w szczególny i ponadprzeciętny sposób dbać o reklamę i w jak najszerszym wymiarze komunikować się ze swoimi klientami, bo mają ich tylu, zarówno obecnych jak i potencjalnych, że inny wymiar reklamy niż na masową skalę raczej nie spełni oczekiwań. Dzieje się tak w branżach, które zajmują się telekomunikacją czy usługami finansowymi dla ludności, czyli w głównej mierze bankami. I to właśnie banki są jednymi z najlepszych klientów dla agencji reklamowych i mediów publicznych o krajowym zasięgu, czyli wszystkich telewizji, radia i w coraz większym stopniu, także internetu. Branża bankowa jest bardzo dochodową działalnością, ale zarazem i bardzo konkurencyjną, gdzie trwa nieustanna walka o przyciągnięcie coraz to nowych klientów. Jedną z najsilniejszych broni są zawsze konta bankowe i możliwości, jakie oferują swoim założycielom i właścicielom. Motywem bardzo często wykorzystywanym w obecnych współcześnie reklamach są bardzo znani aktorzy, którzy poprzez systematyczne i długotrwałe wykorzystywanie ich wizerunku stają się niejako ambasadorami banku i postacią kojarzącą się nieodmiennie z daną instytucją. I takie działania, prowadzone systematycznie, powodują, że udaje się przyciągać do banku klientów, którzy zaufali temu, co dany, znany aktor przekazuje im w reklamie.